Günümüzde büyük markaların vazgeçilmesi viral reklam nasıl
oldu da bu kadar yayıldı? Sosyal medya kullanımındaki büyümeyle bir alakası var
mı? Viral reklam satış oranlarını etkiliyor mu? Neden viral? Yahu nedir bu
viral?
Markalar viral reklam oluştururken iki yöntemi
kullanmaktadırlar. İlk yöntem son tüketici tarafından yayılan videoları
kullanmaktır. Bunlar son tüketicinin
"tesadüfen" paylaştığı, markayı veya markanın ürününü konu alan ve
çoğu kişi tarafından paylaşılan ya da beğenilen videolardır. İkinci yöntem ise markaların kendilerinin
hazırladığı videolardır. Fakat markalar bu videoyu hazırlarken sanki son
tüketici tarafından çekilen bir videoymuş gibi hazırlarlar. Genelde amatör
kamera, markayı direkt göz önünde tutmama gibi.
Bunların yanı sıra bazı markalar göze soka soka viral reklam
yapmaya çalışıyor. Bana kalırsa olay viral reklamdan çıkıp sıradan normal bir
ajans reklamına dönüyor. Bu da onca viral reklam arasında kaybolup gidiyor.
Böylelikle amacını yitiriyor. Sonuçta insanlar viral reklamlara
"reklam" gözüyle bakmıyorlar ve oturup izliyorlar.
Bir markanın iyi bir satış grafiği elde edebilmesi için
bilinirliği yani marka aşkı (lovemark) iyi olması en başlarda gelir. Bunun için
markanın ürün yada hizmetinin kalitesi kadar bunu duyurabilmekte son derece
önemlidir. İşte bu noktada devreye reklamlar giriyor.
Amacına ulaşmış viral reklam örnekleri;
En çok bilinen viral reklam örneklerinden biride budur
sanırım. İstenilen başarı yakalanmış, hatta istenilenden fazla ilgi görmüş,
haberlere konu olan viral reklam örneği gittigidiyor.com ve reklam çalışmasını
yürüten paramarka.com'dan geliyor.
Bu viral reklam örneği Samsung Galaxy Tab'dan geliyor.
Videoda çıkan kişilerin izledikleri zaman şok olduklarını sanırım herkes
öngörebiliyordur. İlgi mecrası olarak "kadın" kullanılan reklamda
asıl verilmek istenen mesaj; tabletin kot pantalon cebine bile neredeyse
sığacak kadar küçük olması ve uzun süre video kayıt yapabilmesi. Samsung bu
mesajı vermede başarılı olabilmiş midir? Tartışmaya açık..
Şimdi ki viral reklam örneği Garanti Mortgage'den. Videoda
nakliyat firması çalışanları kolay yoldan yük taşıma işini bulmuş gibiler. Aynı
zamanda eğleniyorlar. Buradaki amaç ise "yeni bir eve taşınma"
düşüncesini tüketiciye aşılama. Videonun sonunda da göreceğiniz gibi
billboardda yazan "ev sahibi olmanız an meselesi" sloganı bu mesajı
güçlendirmiş. Videodaki ilginçliğin yani taşıma şeklinin amacı ise ilgi uyandırarak
videonun paylaşımının sağlanması. Sanırım bu video kimi insanda,
"profesyonel nakliyat şirketleriyle anlaşın" mesajını daha önde
tutmuştur.
Bunlar ve daha nice viral reklamlar marka bilincini internet
sayesinde bünyelere daha kolay aşılamıştır. Doğru strateji ve doğru mesajla
iletilen viral reklamlar tüketicinin zihninde markanın önemini arttırdığı gibi
yeni müşteri portfolyosu oluşturmada da etkili olmuştur. Satışların pozitif
alanda artması da cabası.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder